Frequently Asked Questions

Wat zijn de huurvoorwaarden om een voertuig te kunnen huren?
Wat zijn jullie openingsuren?
Hoe en wanneer kan ik mijn wagen reserveren?
Hoe lang op voorhand moet ik een voertuig reserveren?
Hoeveel waarborg betaal ik?
Over welk type rijbewijs moet ik beschikken?
Wat breng ik mee bij het ophalen van het huurvoertuig?
Welke betalingsmogelijkheden hebben jullie?
Wordt de wagen nagekeken op schade bij vertrek?
Wanneer moet ik mijn wagen afhalen/binnenbrengen?
Wanneer haal ik mijn voertuig af en breng ik terug binnen als ik huur voor een weekend?
Wanneer haal ik het voertuig op en breng ik het terug binnen als ik huur op zaterdag?
Ik wil mijn wagen binnenbrengen buiten de openingsuren van All Car Rent. Kan dat?
Is het huurvoertuig verzekerd?
Is de brandstof inbegrepen in de huurprijs?
Hoe en wanneer betaal ik mijn facturen?
Zijn er situaties waarin ik de wagen niet mag gebruiken?
Het lampje van het onderhoud licht op. Wat moet ik doen?
Wat doe ik bij pech/defect? Wie moet ik contacteren?
Wat doe ik bij een ongeval? Wie moet ik contacteren?
Wat doe ik bij schade aan het voertuig?
Mijn wagen werd beschadigd door onbekenden. Wat doe ik?
Ik ben niet akkoord met de schade die me werd aangerekend. Wat doe ik?
Ik heb bericht ontvangen van All Car Rent NV dat mijn wagen naar de technische controle moet. Wat moet ik doen?
Waarom heb ik een groene kaart nodig?
Hoe kom ik aan een groene kaart?
Wat doe ik bij autoruitschade?
Wat doe ik bij een parkeerretributie?
Wat doe ik bij een boete?
Mag ik met mijn voertuig naar het buitenland?
Kan ik mijn huurperiode verlengen?
Mag ik de wagen 'vuil' binnenbrengen?
Mijn wagen werd gestolen. Wat moet ik doen?
Wat zijn de huurvoorwaarden om een voertuig te kunnen huren?

Om een voertuig bij All-Car-Rent te huren moet je aan de volgende voorwaarden voldoen:

  • de bestuurder moet minimum 23 jaar zijn en minstens 2 jaar over een geldig Belgisch rijbewijs beschikken
  • de bestuurder moet woonachtig zijn in Groot-Antwerpen of de Kempen
  • voor de huur van een personenwagen, minibus of kleine monovolumewagen moet je als huurder in het bezit zijn van een kredietkaart (Visa, Mastercard of American Express)
  • voor gebruik van het gehuurde voertuig in het buitenland moet je een reisbijstandsverzekering afsluiten
  • onze voertuigen mogen zich niet buiten de E.E.G. begeven
  • als je het voertuig voor 24 uur of langer huur, betaal je de huur van het voertuig vooraf (bij het afhalen)
  • lees hier onze volledige algemene voorwaarden
Wat zijn jullie openingsuren?

All Car Rent is elke dag open van 8.00 uur tot 17.45 uur en op zaterdag van 9.00 uur tot 16.45 uur. We zijn gesloten op zon- en feestdagen.

Hoe en wanneer kan ik mijn wagen reserveren?

Je kan je voertuig telefonisch, per mail of via onze site reserveren. Ook aan onze balie kan je je reservatie vastleggen. Vermeld bij je reservatie altijd het type voertuig , je contactgegevens en de gewenste periode.

Hoe lang op voorhand moet ik een voertuig reserveren?

Probeer steeds een week op voorhand te reserveren. Houd er rekening mee dat er een grotere vraag is voor bepaalde voertuigen tijdens de schoolvakanties en de weekends.

Hoeveel waarborg betaal ik?

Voor het huren van een personenwagen, een kleine monovolume of een minibus bedraagt de waarborg 520 euro. Deze waarborg betaal je altijd via een kredietkaart op naam van de huurder.

Voor een bestelwagen of een vrachtwagen is de minimum waarborg altijd 350 euro.

De waarborg voor een koelwagen bedraagt 600 euro.

Over welk type rijbewijs moet ik beschikken?

Voor al onze voertuigen (zowel onze  personenwagen, bestelwagen, verhuiswagens en koelwagens) moet u minimum 2 jaar over een geldig Belgisch rijbewijs B beschikken.

Wat breng ik mee bij het ophalen van het huurvoertuig?
  • je geldige Belgische identiteitskaart
  • je geldig Belgisch rijbewijs
  • je kredietkaart Visa of MasterCard (voor het reserveren van de waarborg)
  • contanten of je Bancontact kaart voor de betaling van de huur
Welke betalingsmogelijkheden hebben jullie?

Je kan aan onze balie betalen met Bancontact, Visa, MasterCard of American Express. Uiteraard kan je ook altijd contant betalen.

Wordt de wagen nagekeken op schade bij vertrek?

Eén van onze medewerkers zal samen met jou de ‘toestand’ van het huurvoertuig overlopen, en eventuele schade noteren. Wanneer je het voertuig terug binnenbrengt, doorlopen we dezelfde procedure en wordt het voertuig opnieuw geïnspecteerd.

Wanneer moet ik mijn wagen afhalen/binnenbrengen?

Onze voertuigen worden per 4 uur (enkel koelwagens, bestelwagens en vrachtwagens) of 24 uur (alle voertuigen) verhuurd.

Huur je bijvoorbeeld een wagen voor 24 uur (1 dag) op dinsdagmorgen om 9.00 uur, dan breng je die woensdagmorgen vóór 9u terug binnen.

Huur je een bestelwagen voor een halve dag (4 uur) en haal je deze op zaterdagmorgen om 10u op, dan breng je hem vóór 14u op dezelfde dag terug binnen.

Wanneer haal ik mijn voertuig af en breng ik terug binnen als ik huur voor een weekend?

Als je een voertuig huurt voor een weekend, dan kan je je voertuig vrijdagavond vanaf 17u afhalen en moet je het maandagmorgen vóór 8u30  terug binnenbrengen.

Wanneer haal ik het voertuig op en breng ik het terug binnen als ik huur op zaterdag?

Voor het huren op zaterdag kan je je voertuig al op vrijdagavond vanaf 16u30 afhalen. Binnenbrengen kan tot zaterdag 16.30 uur. Als je het voertuig later binnenbrengt, dan wordt je het weekendtarief aangerekend.

Als je  het voertuig niet tijdig kan binnenbrengen, breng ons dan vóór het verstrijken van de huurperiode, telefonisch op de hoogte en bel 03 641 96 00.

Ik wil mijn wagen binnenbrengen buiten de openingsuren van All Car Rent. Kan dat?

Dat kan als dit afgesproken werd bij het afhalen van het voertuig. Je contract zal echter pas worden afgesloten van zodra onze deuren terug openen (tijdens de week om 8u en op zaterdag om 9u). Gelieve de wagen te parkeren op de parking van Gamma (aan de ander kant van ons gebouw, naast de brug). Het voertuig moet goed afgesloten worden. De sleutels kunnen in de rode brievenbus aan de grote witte poort gedeponeerd worden.

Is het huurvoertuig verzekerd?

Je gehuurde voertuig is voorzien van een verzekering Burgerlijke Aansprakelijkheid en Omnium.

Voor de vrijstellingen maken we een onderscheid tussen twee groepen:

  • Groep 1: de personenwagens, de kleine monovolumewagens en de minibussen
  • Groep 2: de bestelwagens, de koelwagens en de vrachtwagens

Voor groep 1 – personenwagens, monovolumewagens en minibussen – is de verzekering inbegrepen met een risico per schadegeval van 500 euro in omnium, 500 euro in Burgerlijke Aansprakelijkheid en 250 euro bij glasbraak. Bij diefstal bedraagt de vrijstelling steeds 2000 euro. Bovenhoofdse schade is ten laste van de klant.

Voor groep 2 – bestelwagens, koelwagens en vrachtwagens – is de vrijstelling omnium afkoopbaar per dag. Bij afkoop zal per ongeval steeds een vrijstelling omnium aangerekend worden. De vrijstelling Burgerlijke Aansprakelijkheid is niet afkoopbaar, en bedraagt altijd minimum 500 euro per ongeval. De vrijstelling glasbraak is steeds 250 euro. Bij diefstal bedraagt de vrijstelling steeds 2000 euro. Bovenhoofdse schade is ten laste van de klant.

Bekijk hier een volledig overzicht van onze verzekeringsvoorwaarden klikt u hier.

Is de brandstof inbegrepen in de huurprijs?

Neen, de brandstof is niet inbegrepen in de huurprijs. Al onze voertuigen vertrekken met een volle brandstoftank. Bij binnenkomst kan het diesel voertuig bij ons in de garage getankt worden en wordt het verbruik mee op de factuur gezet.  Tankt u liever zelf? Geen probleem! Wij vragen dan om het ticket mee te brengen zodat wij kunnen controleren dat het voertuig terug volgetankt is. En dat in een straal van 2 kilometer van onze locatie.

Hoe en wanneer betaal ik mijn facturen?

Bij het ophalen van je wagen, vragen we je een waarborg te betalen. We reserveren deze waarborg via je kredietkaart (Visa of MasterCard). Als je ons voertuig langer dan één dag huurt, betaal je ook de huur vooraf: contant, met Bancontact of met je kredietkaart.

Wanneer je je huurwagen terugbrengt, maken we de factuur op rekening houdend met de periode, het verbruik en het gereden aantal kilometers.  We verreken de waarborg met het te betalen huurbedrag, eventueel vermeerderd met de te betalen brandstof (als je je wagen niet volgetankt hebt vóór het binnenbrengen). Je betaalt dan aan onze balie contant, met Bancontact, Visa, Mastercard, American Express of Diner’s Club.

Zijn er situaties waarin ik de wagen niet mag gebruiken?

Een huurwagen mag je niet gebruiken om gevaarlijke of verboden goederen te transporteren, voor rijlessen of om andere voertuigen of aanhangwagens te trekken. Het is ook verboden de wagen te gebruiken om passagiers tegen betaling te vervoeren of deel te nemen aan wedstrijden. Het is uiteraard niet toegestaan een huurwagen te besturen in dronken toestand of onder invloed van verdovende middelen.

Het lampje van het onderhoud licht op. Wat moet ik doen?

Bel ons onmiddellijk op het nummer 03 641 96 11.

Wat doe ik bij pech/defect? Wie moet ik contacteren?

Rijdt de wagen? Ja? Dan vragen wij om de wagen bij ons in Merksem binnen te brengen.  Er zal een vervangwagen voor je klaar staan tijdens de duurtijd van de herstelling.

Kan je niet meer met de wagen rijden?  Volg dan de instructies die je terugvindt in het mapje met je boorddocumenten.

Wat doe ik bij een ongeval? Wie moet ik contacteren?

Al onze voertuigen zijn voorzien van de nodige instructies bij ongeval. Breng ons op de hoogte van het ongeval binnen de 24u. Dat kan via het telefoonnummer van onze dienst verzekeringen op 03 641 96 19 of via mail aan verzekering@allcarrent.be. Vul altijd een Europees aanrijdingsformulier in en bezorg ons dit binnen de 48u na het ongeval.

Als je niet meer met de wagen kan rijden, kan je contact opnemen met onze verzekeringsafdeling op het nummer 03 641 96 19 voor de nodige instructies.

Wat doe ik bij schade aan het voertuig?

Vul het Europees aanrijdingsformulier in en bezorg het ons binnen de 48u. Meld altijd elke schade wanneer je het voertuig terug binnenbrengt. Je zal een vrijstelling moeten betalen zoals vermeld in onze voorwaarden.

Mijn wagen werd beschadigd door onbekenden. Wat doe ik?

Vul het Europees aanrijdingsformulier in en bezorg het ons binnen de 48u. Meld altijd elke schade wanneer je het voertuig terug binnenbrengt. Je zal een vrijstelling moeten betalen zoals vermeld in onze voorwaarden.

Ik ben niet akkoord met de schade die me werd aangerekend. Wat doe ik?

Je hebt de mogelijkheid om in geval van betwisting, binnen een termijn van 8 kalenderdagen, een tegenexpertise te laten uitvoeren.

Ik heb bericht ontvangen van All Car Rent NV dat mijn wagen naar de technische controle moet. Wat moet ik doen?

Zoals bij elke wagen is de technische keuring verplicht. Je moet je bij de technische controle vóór de vervaldatum aandienen. Je kan ook een afspraak maken met onze garage op 03 641 96 00 om de wagen door ons te laten keuren.

Waarom heb ik een groene kaart nodig?

De groene kaart is een internationaal motorrijtuigenverzekeringsbewijs waaruit blijkt dat en onder welk polisnummer de auto verzekerd is. Vul in geval van schade de gegevens van je groene kaart in op het schadeformulier. Je dient altijd in het bezit te zijn van een groene kaart als je met je auto op de openbare weg komt.

Hoe kom ik aan een groene kaart?

Je vindt de groene kaart in de boorddocumentenmap die je ontvangt bij de aflevering van je auto.

Wat doe ik bij autoruitschade?

Je meldt de ruitschade aan de schadeafdeling van All Car Rent op het nummer 03 641 96 19 of mailt naar verzekering@allcarrent.be. Vervolgens maak je een afspraak voor de herstelling of vervanging van de ruit.

Wat doe ik bij een parkeerretributie?

Je maakt het best de betaling van je bekeuring rechtstreeks over aan de betrokken instanties. Als je dat niet doet, rekenen wij de parkeerretributie door aan jou of aan je bedrijf, inclusief de administratiekosten.

Wat doe ik bij een boete?

Je maakt het best de betaling van je boete rechtstreeks over aan de betrokken instanties. Als je dat niet doet, rekenen wij de boete door aan jou of aan je bedrijf, inclusief de administratiekosten.

Mag ik met mijn voertuig naar het buitenland?

Als je met het huurvoertuig naar het buitenland rijdt, moet je ons dat vooraf melden. In dit geval moet je een bijkomende reisbijstandsverzekering afsluiten. Men mag zich niet buiten de E.E.G. begeven met onze voertuigen.

Kan ik mijn huurperiode verlengen?

Ja, als je ons voor het verstrijken van de einddatum ons telefonisch of per mail contacteert om ons de verlenging te melden. Als de verlenging langer dan 2 dagen duurt, vragen wij een voorafbetaling.

Mag ik de wagen 'vuil' binnenbrengen?

Wij vragen de wagen proper (zowel binnen- als buitenkant) binnen te brengen.  Als dat niet het geval is, brengen wij de schoonmaakkosten in rekening.

Mijn wagen werd gestolen. Wat moet ik doen?

Doe zo snel mogelijk aangifte van de diefstal bij de Federale Politie. Neem contact op met All Car Rent NV binnen de 24 uur en bezorg ons een kopij van de aangifte.

Een gratis offerte voor de huur van je auto, bestelwagen, koelwagen, minibus of verhuiswagen?
Bel 03 641 96 00 of mail ons vandaag nog!

Menu