Frequently Asked Questions

Om een voertuig bij All Car Rent te huren moet je aan de volgende voorwaarden voldoen:

  • de bestuurder moet minimum 23 jaar zijn en minstens 2 jaar over een geldig Belgisch rijbewijs beschikken
  • de bestuurder moet woonachtig zijn in Groot-Antwerpen of de Kempen
  • voor de huur van een personenwagen, minibus of kleine monovolumewagen moet je als huurder in het bezit zijn van een kredietkaart (Visa, Mastercard of American Express)
  • voor gebruik van het gehuurde voertuig in het buitenland moet je een reisbijstandsverzekering afsluiten
  • onze voertuigen mogen zich niet buiten de E.E.G. begeven
  • als je het voertuig voor 24 uur of langer huur, betaal je de huur van het voertuig vooraf (bij het afhalen)
  • lees hier onze volledige algemene voorwaarden

All Car Rent is elke dag open van 8.00 uur tot 17.30 uur en op zaterdag van 9.00 uur tot 16.30 uur. We zijn gesloten op zon- en feestdagen.

Je kan je voertuig telefonisch, per mail of via onze site reserveren. Ook aan onze balie kan je je reservatie vastleggen. Vermeld bij je reservatie altijd het type voertuig , je contactgegevens en de gewenste periode.

Probeer steeds een week op voorhand te reserveren. Houd er rekening mee dat er een grotere vraag is voor bepaalde voertuigen tijdens de schoolvakanties en de weekends.

Voor het huren van een personenwagen, een kleine monovolume of een minibus bedraagt de waarborg 500 euro. Deze waarborg betaal je altijd via een kredietkaart op naam van de huurder.

Voor een bestelwagen of een vrachtwagen is de minimum waarborg altijd 350 euro.

De waarborg voor een koelwagen bedraagt 600 euro.

Voor al onze voertuigen (zowel onze  personenwagen, bestelwagen, verhuiswagens en koelwagens) moet u minimum 2 jaar over een geldig Belgisch rijbewijs B beschikken.

  • je geldige Belgische identiteitskaart
  • je geldig Belgisch rijbewijs
  • je kredietkaart Visa of MasterCard (voor het reserveren van de waarborg)
  • je Bancontact kaart voor de betaling van de huur

Je kan aan onze balie betalen met Bancontact, Visa, MasterCard of American Express.

Eén van onze medewerkers zal samen met jou de ’toestand’ van het huurvoertuig overlopen, en eventuele schade noteren. Wanneer je het voertuig terug binnenbrengt, doorlopen we dezelfde procedure en wordt het voertuig opnieuw geïnspecteerd.

Onze voertuigen worden per 4 uur (enkel koelwagens, bestelwagens en vrachtwagens) of 24 uur (alle voertuigen) verhuurd.

Huur je bijvoorbeeld een wagen voor 24 uur (1 dag) op dinsdagmorgen om 9.00 uur, dan breng je die woensdagmorgen vóór 9u terug binnen.

Huur je een bestelwagen voor een halve dag (4 uur) en haal je deze op zaterdagmorgen om 10u op, dan breng je hem vóór 14u op dezelfde dag terug binnen.

Als je een voertuig huurt voor een weekend, dan kan je je voertuig vrijdagavond vanaf 17u afhalen en moet je het maandagmorgen vóór 8u30  terug binnenbrengen.

Voor het huren op zaterdag kan je je voertuig al op vrijdagavond vanaf 16u30 afhalen. Binnenbrengen kan tot zaterdag 16.30 uur. Als je het voertuig later binnenbrengt, dan wordt je het weekendtarief aangerekend.

Als je  het voertuig niet tijdig kan binnenbrengen, breng ons dan vóór het verstrijken van de huurperiode, telefonisch op de hoogte en bel 03 641 96 00.

Dat kan als dit afgesproken werd bij het afhalen van het voertuig. Je contract zal echter pas worden afgesloten van zodra onze deuren terug openen (tijdens de week om 8u en op zaterdag om 9u). Gelieve de wagen te parkeren op de parking van Gamma (aan de ander kant van ons gebouw, naast de brug). Het voertuig moet goed afgesloten worden. De sleutels kunnen in de rode brievenbus aan de grote witte poort gedeponeerd worden.

Je gehuurde voertuig is voorzien van een verzekering Burgerlijke Aansprakelijkheid en Omnium.

Voor de vrijstellingen maken we een onderscheid tussen twee groepen:

  • Groep 1: de personenwagens, de kleine SUV’s, de minibussen, de bestelwagens en de lichte vrachtwagens
  • Groep 2: de koelwagens

Voor groep 1 – personenwagens, kleine SUV’s, minibussen, bestelwagens en lichte vrachtwagens – is de verzekering inbegrepen met een risico per schadegeval in fout van 750 euro in omnium, 500 euro in Burgerlijke Aansprakelijkheid en 450 euro bij glasbraak. Bij diefstal bedraagt de vrijstelling steeds 2000 euro. Bovenhoofdse schade is ten laste van de klant.

Voor groep 2 – koelwagens – is de verzekering inbegrepen met een risico per schadegeval in fout van 1.000 euro in omnium, 500 euro in Burgerlijke Aansprakelijkheid en 450 euro bij glasbraak. Bij diefstal bedraagt de vrijstelling steeds 2000 euro. Bovenhoofdse schade is ten laste van de klant.

Bekijk hier een volledig overzicht van onze verzekeringsvoorwaarden.

Neen, de brandstof is nooit inbegrepen in de huurprijs. Al onze voertuigen vertrekken met een volle brandstoftank. Bij binnenkomst kan het diesel voertuig bij ons in de garage getankt worden en wordt het verbruik mee op de factuur vermeld.  Tankt u liever zelf? Geen probleem! Wij vragen dan om het tankticket mee te brengen zodat wij kunnen controleren dat het voertuig terug volgetankt is. En dat in een straal van 2 kilometer van onze locatie.

Bij het ophalen van je wagen, vragen we je een waarborg te betalen. We reserveren deze waarborg via je kredietkaart (Visa, MasterCard of Amex). Als je ons voertuig langer dan één dag huurt, betaal je ook de huur vooraf: met Bancontact of met je kredietkaart.

Wanneer je je huurwagen terugbrengt, maken we de factuur rekening houdend met de periode, het verbruik en het gereden aantal kilometers.  We verrekenen de waarborg met het te betalen huurbedrag, eventueel vermeerderd met de te betalen brandstof (als je je wagen niet volgetankt hebt vóór het binnenbrengen). Je betaalt dan aan onze balie met Bancontact, Visa, Mastercard, Amex of Diner’s Club.

Een huurwagen mag je niet gebruiken om gevaarlijke of verboden goederen te transporteren, voor rijlessen of om andere voertuigen of aanhangwagens te trekken. Het is ook verboden de wagen te gebruiken om passagiers tegen betaling te vervoeren of deel te nemen aan wedstrijden. Het is uiteraard niet toegestaan een huurwagen te besturen in dronken toestand of onder invloed van verdovende middelen.

Bel ons onmiddellijk op het nummer 03 641 96 00.

Rijdt de wagen? Ja? Dan vragen wij om de wagen bij ons in Merksem binnen te brengen.  Er zal een vervangwagen voor je klaar staan tijdens de duurtijd van de herstelling.

Kan je niet meer met de wagen rijden?  Volg dan de instructies die je terugvindt in het mapje met je boorddocumenten.

Al onze voertuigen zijn voorzien van de nodige instructies bij ongeval. Breng ons op de hoogte van het ongeval binnen de 24u. Dat kan via het telefoonnummer 03 641 96 00 of via mail info@allcarrent.be. Vul altijd een Europees aanrijdingsformulier in en bezorg ons dit binnen de 48u na het ongeval.

Als je niet meer met de wagen kan rijden, kan je contact opnemen op het nummer 03 641 96 00 voor de nodige instructies.

Vul het Europees aanrijdingsformulier in en bezorg het ons binnen de 48u. Meld altijd elke schade wanneer je het voertuig terug binnenbrengt. Je zal een vrijstelling moeten betalen zoals vermeld in onze voorwaarden.

Vul het Europees aanrijdingsformulier in en bezorg het ons binnen de 48u. Meld altijd elke schade wanneer je het voertuig terug binnenbrengt. Je zal een vrijstelling moeten betalen zoals vermeld in onze voorwaarden.

Je hebt de mogelijkheid om in geval van betwisting, binnen een termijn van 8 kalenderdagen, een tegenexpertise te laten uitvoeren.

Zoals bij elke wagen is de technische keuring verplicht. Je moet je bij de technische controle vóór de vervaldatum aandienen. Je kan ook een afspraak maken met onze garage op 03 641 96 00 om de wagen door ons te laten keuren.

Het verzekeringsdocument is een internationaal motorrijtuigenverzekeringsbewijs waaruit blijkt dat en onder welk polisnummer de auto verzekerd is. Je dient hiervan altijd in het bezit te zijn als je met je auto op de openbare weg komt. Vul in geval van schade de gegevens van dit document in op het schadeformulier.

Je vindt dit document in de boorddocumentenmap die je ontvangt bij de aflevering van je auto.

Je meldt de ruitschade op het nummer 03 641 96 00 of mailt naar info@allcarrent.be. Vervolgens maak je een afspraak voor de herstelling of vervanging van de ruit.

Je maakt de betaling van je bekeuring rechtstreeks over aan de betrokken instanties. Als je dat niet doet, rekenen wij de parkeerretributie aan jou of aan je bedrijf door, inclusief de administratiekosten.

Je maakt de betaling van je boete rechtstreeks over aan de betrokken instanties. Als je dat niet doet, rekenen wij de boete door aan jou of aan je bedrijf, inclusief de administratiekosten.

Als je met het huurvoertuig naar het buitenland rijdt, moet je ons dat vooraf melden. In dit geval moet je een bijkomende reisbijstandsverzekering afsluiten. Men mag zich niet buiten de E.E.G. begeven met onze voertuigen.

Ja, als je ons voor het verstrijken van de einddatum ons telefonisch of per mail contacteert om ons de verlenging te melden. Als de verlenging langer dan 2 dagen duurt, vragen wij een voorafbetaling.

Neen.  Wij vragen de wagen proper (zowel binnen- als buitenkant) binnen te brengen.  Als dat niet het geval is, brengen wij de schoonmaakkosten in rekening.

Doe zo snel mogelijk aangifte van de diefstal bij de Federale Politie. Neem contact op met All Car Rent NV binnen de 24 uur en bezorg ons een kopij van de aangifte.

Een gratis offerte voor de huur van je auto, bestelwagen, koelwagen, minibus of verhuiswagen?
Bel 03 641 96 00 of mail ons vandaag nog!